عرضه اولیه سغدیر چه زمانی برگزار می شود؟-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

 عرضه اولیه سغدیر چه زمانی برگزار می شود؟

بر اساس اخبار منتشر شده عرضه اولیه سغدیر اواخر مهر ماه برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 26
کد خبر: ۱۰۳۵۹۹

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس اخبار منتشر شده عرضه اولیه سغدیر اواخر مهر ماه برگزار می شود. روابط عمومی هلدینگ سیمان غدیر درباره زمان عرضه اولیه سغدیر گفت: با توجه به دستور رئیس سازمان بورس و اعلام روابط عمومی این سازمان، متوجه شدیم که عرضه اولیه روز چهارشنبه این هفته سغدیر لغو و به آینده موکول شده است و احتمالا در اواخر مهر ماه عرضه خواهد شد. در فاصله دو هفته، ۵ عرضه اولیه در روزهای تقریبا قرمز بازار صورت گرفت و ۵ هزارمیلیارد تومان نقدینگی را جذب کرد که بیش از ۲ هزارمیلیارد آن با فروش عرضه اولیه از بازار خارج شد.

 

 

عرضه اولیه سغدیر

 

عرضه اولیه سغدیر

در هفته گذشته ۳ عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شد که ۲ عرضه اولیه در بازار فرابورس و یک نماد در بازار بورس عرضه شد. نماد‌های حآفرین و توسن در هفته گذشته برای اولین بصورت ترکیبی انجام شد و عرضه اولیه نماد فسبزوار به روش قبلی عرضه شد. این هفته نیز فقط یک نماد شانس عرضه شدن در فرابورس را داشت که به روش ترکیبی انجام شد. ۱۰ درصد از سهام نماد شکام سه شنبه ۳۰ شهریور در بازار دوم فرابورس ایران روش ثبت سفارش در فرابورس روی میز فروش رفت. مشارکت‌کنندگان شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بودنددر هفته آینده زمزمه عرضه اولیه نماد سغدیر به گوش می‌رسد، نماد معاملاتی "سغدیر" در گروه سیمان، آهک و گچ و زیرگروه تولید سیمان، آهک و گچ روی تابلوی فرابورس نشسته است.

شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر ۱۰ آبان ۹۴ در بورس تهران درج شده و قرار بود در همان سال با ۱۰ درصد عرضه اولیه شود که به دلیل عدم واگذاری در مهلت قانونی از فهرست شرکت‌های بورسی خط خورد و سال گذشته وارد فرابورس شد.همچنین شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر فعالیت خود را رسماً بصورت شرکت سهامی عام از تاریخ ۱۰/۸/۱۳۸۲ با نام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت سیمان غدیر آغاز کرد و ۲ سال بعد با توجه به گسترش فعالیت در زمینه‌ای سرمایه گذاری و تغییرموضوع فعالیت، نام شرکت طی مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۷/۲/۱۳۸۴ به شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر تغییر یافت.

 

امروز محمدرضا سلیمیان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت عنوان کرد:

۱۰۰ درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری غدیر است و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای ۴ شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان(سپاها)، سیمان دشستستان، سیمان کردستان(سکرد) و سیمان شرق(سشرق) است که هر کدام نیز تعدادی شرکت زیر مجموعه دارند.  به گفته سلیمیان مدیریت هر ۴ شرکت با سغدیر بوده و ۱۰ درصد صنعت سیمان کشور متعلق به این ۴ شرکت است.

 وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سیمان ساروج نیز متعلق به سغدیر است، اظهار کرد: غیر از شرکت‌های تولیدی، ناوگان خیلی قوی با ۲۰۰ ماشین و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در هلدینگ سیمان غدیر انجام شده و در حال حاضر ظرفیت گروه هلدینگ غدیر ۸ میلیون تن در صنعت سیمان کشور است.وی افزود: سغدیر به لحاظ تولید عملیاتی، دومین شرکت در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

لازم به ذکر است: شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در مرداد ماه سودی ١٢ میلیارد تومانی کسب کرده و ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در این ماه به ۵۴٩٣ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.نشست خبری امروز سغدیر و انتشار گزارش های این نماد بر روی سایت کدال نوید عرضه اولیه سغدیر را در هفته پیش رو می دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار